CMT.TOMSK.RU » Mapping » Вопросы CS:Source » Маска светящихся текстур

Страниц (1): [1]
 

1. Moroz - 20 Апреля, 2009 - 23:59:27 - перейти к сообщению
Как сделать "светящуюся" маску для текстур, чтоб она не вся светилась, а только определённые места.
2. Гость - 21 Апреля, 2009 - 16:32:26 - перейти к сообщению
предположу что спомощью Альфа канала
3. Moroz - 04 Мая, 2009 - 23:39:40 - перейти к сообщению
 Цитата:
предположу что спомощью Альфа канала

Это-то понятно.

А какие строчки добавлять в VMT-файл?Tсть selfillum, но оно светит всю текстуру.
4. vm - 05 Мая, 2009 - 11:25:40 - перейти к сообщению
должно работать, в маске "белые" зоны будут светиться, "черные" нет.


The $selfillum VMT command makes a material glow in the dark. Shaders commonly support this effect.

The effect is masked by default by the alpha channel of $basetexture, but there are other options (see below). Wherever the mask is located, white areas are self-illuminated while black areas are not.

VMT syntax example
$selfillum [bool]

%__0__%

Additional parameters
$selfillumtint [RGB matrix]
Adjusts the colour of the self-illumination effect. Default value is "[1 1 1]".
$selfillummask [texture]
A dedicated mask texture for the effect. Might not work in Ep1.
$selfillum_envmapmask_alpha [bool]
Has the material derive its self-illumination mask from the alpha channel of the $envmapmask. Requires DirectX 9.
$selfillumtexture [texture]
Use a selfillum texture.

Retrieved from "(для просмотра ссылки Вам необходимо авторизоваться) "
5. Moroz - 06 Мая, 2009 - 22:25:31 - перейти к сообщению
Как я понял мне нужно $selfillumtexture [texture] или $selfillummask [texture]?
Подскажите поточнее.

Powered by ExBB FM 1.0 RC1 | ExBBDarkGrey Style